Jaarverslagen Zorg

Powered by WP Bannerize

Adsense Links (boven)

Powered by WP Bannerize

DHN Boekentip

Advertenties DHN Partners en Nieuwsberichten


DHN Businessdeals

Businessdeal

Powered by WP Bannerize

Vierkant Links (adverteren)

Powered by WP Bannerize


Uw advertentie hier

Powered by WP Bannerize

Jouw Banner of Promotie op Dutch Health Network ? Klik op onderstaande button !





Volg DHN natuurlijk op Twitter

Kom 5 oktober alles te weten over juridische aspecten m.b.t. het klachtenmanagement in de zorg en welzijn

19 augustus 2015

In deze training krijg je inzicht in de juridische kaders waar het zorgveld mee te maken heeft. Verder kom je alles te weten over de klachtmogelijkheden en de rechten van de cliënt.

 

Beschrijving
In deze module juridische kaders vind je een beschrijving van het zorgveld. Je krijgt zicht op de klachtmogelijkheden en de rechten van de cliënt. De huidige wetgeving en informatie over de Wet Kwaliteit Klachten Geschillen Zorg (WKKGZ), die op dit moment in de eerste kamer ligt ter goedkeuring, wordt besproken. Ook komt de (maatschappelijke) belangenbehartiger van de cliënt, de cliëntenraad aan de orde. Er wordt afgesloten met informatie over euthanasie. Dit is geen recht van de cliënt, wel gelden er bepaalde regels waar euthanasie aan moet voldoen. Er wordt veel gewerkt met casuïstiek, om zodoende te oefenen met de grenzen en de toepassing van de wetgeving.

 

Informatie

   

   www.quasir.nl

 

 

Tijdens de training wordt behandeld:

  • Eigen referentiekader en waarnemingsvermogen;
  • Vormen van heftige emoties en agressie: verdriet, emotionele chantage, frustratieagressie, doelgerichte en instrumentele agressie;
  • Basisvaardigheden voor het effectief en professioneel omgaan met emoties;
  • Gedrag lokt reactie uit: escalerend en de-escalerend gedrag;
  • Verbale en non-verbale agressie;
  • Aangeven van grenzen;
  • Omgaan met eigen agressie;
  • Tips en tricks.

 

De training is interactief en er wordt veel geoefend, deels met acteur. De focus ligt op het voeren van telefoongesprekken en persoonlijke gesprekken.

 

Na de training:
Na het volgen van deze module heb je voldoende kennis van de juridische kaders binnen het vak klachtenbemiddelaar en kun je deze in het vak toepassen.

 

Versterkte competenties door deze training:

  • Kennis van juridische kaders die betrekking hebben op het veld van klachtenbemiddeling in de zorg;
  • Vertalen van de juridische kaders naar de praktijk van de klachtenfunctionaris.

 

Doelgroep

Deze module is voor mensen die werkzaam zijn in de opvang en/of bemiddeling van klachten en onvrede van klanten, cliënten en patiënten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars, klachtenopvangers, cliëntenvertrouwenspersonen, kwaliteitsadviseurs of veiligheidsfunctionarissen).

 

U werkt heel zelfstandig en autonoom. Juist daarom is het prettig en zinvol om samen met collega’s uit het veld deskundigheidsbevorderende trainingen en opleidingen te volgen.

 

Informatie

   

   www.quasir.nl

 

 

Quasir, toonaangevend op het gebied van klachtenbemiddeling en klachtenmanagement heeft haar aanbod van vaardigheidstrainingen compleet vernieuwd.

 

Zo blijft u bij en kunt u:

– kennis en nieuw inzicht opdoen
– ervaringen uitwisselen met collega’s
– vaardigheden oefenen
– vragen stellen

 

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

 

Aanmelden button

 

Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

 

Klik hieronder op de betreffende module voor meer informatie over de door de Quasir Academy aangeboden trainingen:

 

– 18-09-2015 –> Cyclus begeleide intervisie
– 01-10-2015 –> Omgaan met heftige emoties en agressie
– 05-10-2015 –> Juridische kaders voor de klachtenfunctionaris
– 22-10-2015 –> Elke medewerkers is een klachtenbehandelaar
– 05-11-2015 –> Klachtenmanagement
– 12-11-2015 –> Spiegelgesprekken
– 19-11-2015 –> Bemiddelingsvaardigheden
– 27-11-2015 –> Onafhankelijkheid
– 04-12-2015 –> Train de trainer: ‘Workshop omgaan met klachten door medewerkers’
– 10-12-2015 –> Gesprekstechnieken voor klachtenopvang

 

button meer info

 

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir of maatwerk voor uw organisatie? Neem dan contact met Quasir op.

 

balk e-mail goed


 

Onderstaand nog enkele boekentips voor DHN leden

Ondernemen en innoveren  Power to the people - marketing in de zorg

Social media  zakelijk twitteren  Facebook

Bekijk het boek door op de betreffende afbeelding te klikken.


 

Wil je kans op een baan. Schrijf je dan in met je CV op de externe vacaturebank van Nationale Vacaturebank. Klik hiervoor op onderstaande afbeelding of gebruik de link: http://bit.ly/DHNvacaturebankNL.

NationaleVacaturebank.nl


 

En bekijk ook eens onderstaande Business Deals op de website van Dutch Health Network door op onderstaande afbeeldingen te klikken!

Businessdeal       Webshops

 

Via de website van Dutch Health Network kun je verder dagelijks voor voordelige deals terecht bij de webshop winkels van:

 

Door op onderstaande afbeeldingen te klikken ga je hier automatisch naar toe.

Cooldeal 125x125        telefoonshop Image Banner 125 x 125        voicerecordershop Image Banner 125 x 125


 

Ook kun je je via onderstaande button opgeven voor de DHN nieuwsbrief. Na inschrijving kun je gratis een Nederlandstalig E-book over LinkedIn downloaden. Dit is de link: http://bit.ly/DHNnieuwsbrief.

 

Nieuwsbrief

 

Volg Dutch Health Network natuurlijk ook actief op LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, YouTube en Slideshare. Velen zijn je al voorgegaan. NB Stuur dit bericht zoveel mogelijk met behulp van de buttons onderaan dit website bericht door naar jouw relaties.

 

Archief DHN berichten

Volg DHN op Twitter

DHN Webshops

Cadeauwinkel

Adsense Vierkant Rechts

Powered by WP Bannerize

Boeken

DHN Boekentips - klik op de afbeelding

 


Heel de dokter

Bol rechts 250-250

Powered by WP Bannerize

Volg Dutch Health Network op Social Media

Lid worden van LinkedIn

Nieuwsbrief button

Nieuwsbrief

Powered by WP Bannerize

Maak gebruik van onderstaand gratis aanbod

DHN Nieuwsbrief

Powered by WP Bannerize

Inschrijven voor de DHN Nieuwsbrief