Is uw klachtenmanagement al op orde. Krijg op 18 mei handvatten om bij uw organisatie het klachtenmanagement grondig te verbeteren.
25 april 2016
Verkrijg gedurende een trainingsdag inzicht in alle facetten van klachtenmanagement in een organisatie en de rol die de klachtenfunctionaris, manager of adviseur daarin kan spelen.
Met de Wkkgz staat het onderwerp ‘klachtenbehandeling’ noodgedwongen op de beleidsagenda. Dat kan een mooi moment zijn om het hele klachtenmanagement van een zorgaanbieder eens onder de loep te nemen. Wat gaat goed? Waar zitten de witte vlekken? Wat kan beter? In deze trainingsdag van de Quasir Academy passeren alle aspecten van klachtenmanagement de revue. Dat levert goede handvatten om bovenstaande vragen te kunnen beantwoorden.
Doelgroep:
Deze trainingsdag is voor mensen die zich bezig houden met de behandeling en opvolging van klachten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars), managers, stafmedewerkers, beleidsmedewerkers en kwaliteitsadviseurs.
Tijdens deze trainingsdag wordt besproken:
– De verschillende elementen van klachtenmanagement
– De inbedding van de klachtenbemiddeling in het kwaliteitsbeleid van de instelling
– Verschillende invalshoeken, instrumenten om klachtenmanagement te verbeteren
Na de trainingsdag:
– Weet je hoe klachtenbeleid is ingebed in het overkoepelende beleid (klantbeleid, kwaliteitsbeleid) van een organisatie
– Wie de verschillende spelers zijn in het klachtenmanagement en welke rollen, verantwoordelijken en bevoegdheden zij hebben
– Heb je handvatten om vanuit de positie van klachtenfunctionaris, adviseur of manager te kunnen bijdragen aan het verbeteren het klachtenmanagement in een organisatie
Versterkte competenties in deze trainingsdag:
– Inzicht in klachtenmanagement
– Oog voor verantwoordelijkheden, posities en belangen van de verschillende actoren (waaronder de klachtenfunctionaris) in de organisatie op gebied van klachtenmanagement en klachtenbeleid
– Versterking van adviesrol op gebied van klachtenmanagement
– Inzicht in procedures en processen bij de zorgaanbieder
– Methoden van beïnvloeding van beleid
Trainer:
Drs. Jetske Drijver werkt bij Quasir als klachtenbemiddelaar voor drie verschillende zorginstellingen in de ouderenzorg en revalidatiezorg. Heeft ervaring als adviseur op gebied van klachtenmanagement in zorginstellingen. Jetske werkt als zelfstandig mediator voor een klachtencommissie in de eerstelijns gezondheidszorg. Heeft aan de Universiteit Maastricht Gezondheidswetenschappen gestudeerd met als afstudeerrichting Beleid en beheer van gezondheidszorgvoorzieningen.
Tarief:
Normaal tarief 495,00 excl. BTW
Korting voor leden van de VKIG en VvK: 10%
Locatie:
Bastion Hotel, Audioweg 1, 1322 AT Almere
Aanmelden / informatie:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir. Of neem contact op met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.