Adsense Links -1 –

Powered by WP Bannerize

Nieuws in de media



Jaarverslagen Zorg

Powered by WP Bannerize

Adsense Links -2 –

Powered by WP Bannerize



Volg DHN op Sociale Media


Volg Dutch Health Network natuurlijk op alle Sociale Media.

Adsense Midden voor nieuws

Powered by WP Bannerize

Bent u Wkkgz-proof? Leer op 7 juni alles over de juridische aspecten door invoering van de Wkkgz met betrekking tot het klachtenmanagement?

20 mei 2016

Verkrijg gedurende een trainingsdag kennis van de juridische aspecten met betrekking tot het klachtenmanagement en het kunnen toepassen er van in het vak van klachtenfunctionaris.

 

Met de invoering van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) heeft de klachtenfunctionaris een wettelijke basis gekregen. Daarnaast is de wijze waarop en de tijd waarbinnen klachten moeten worden behandeld minder vrijblijvend geworden.

 

Wat dit allemaal betekent voor de klachtenfunctionaris en zijn organisatie is onderdeel van deze trainingsdag. Verder wordt ingegaan op andere wettelijke kaders waar een klachtenfunctionaris mee te maken kan krijgen in zijn werk.

 

Doelgroep:
Deze trainingsdag is voor mensen die zich bezig houden met de behandeling en opvolging van klachten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars), managers, stafmedewerkers, beleidsmedewerkers en kwaliteitsadviseurs.

 

Tijdens deze training wordt besproken:

  • U krijgt zicht op de klachtmogelijkheden en de rechten van de cliënt.
  • De huidige wetgeving en informatie over de Wet Kwaliteit Klachten Geschillen Zorg (Wkkgz ).
  • De (maatschappelijke) belangenbehartiger van de cliënt, de cliëntenraad komt aan de orde.
  • Informatie over euthanasie. Dit is geen recht van de cliënt, wel gelden er bepaalde regels waar euthanasie aan moet voldoen.
  • Er wordt veel gewerkt met casuïstiek, om zodoende te oefenen met de grenzen en de toepassing van de wetgeving.

 

Na de training:


Na het volgen van deze trainingsdag heb je voldoende kennis van de juridische kaders binnen het vak klachtenbemiddelaar en kun je deze in het vak toepassen.

 

Versterkte competenties door deze trainingsdag:

  • Heeft u kennis van de juridische kaders die betrekking hebben op het veld van klachtenbemiddeling in de zorg.
  • Kunt u de juridische kaders vertalen naar de praktijk van de klachtenfunctionaris.
  • Inzicht in klachtenmanagement.

 

Trainer:
Mr. Roel de Leeuw (jurist) is werkzaam bij Quasir als klachtenfunctionaris in de zorg. Voorzitter van de klachtencommissie van Quasir.

 

Tarief:
Normaal tarief 495,00 excl. BTW
Korting voor leden van de VKIG en VvK: 10%

 

Locatie:
Bastion Hotel, Audioweg 1, 1322 AT Almere

 

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir. Of neem contact op met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.

 

Quasir


 

Adsense Rechts – 1 –

Powered by WP Bannerize

Archief DHN berichten

 

Nieuwsbrief button

Nieuwsbrief

Powered by WP Bannerize